Relief Rash Dari Dapur Anda

Relief Rash Dari Dapur Anda

Terdapat banyak perkara yang boleh menyebabkan gatal-gatal, dan sensasi yang boleh menjadi sengit. Orang dewasa selalunya boleh mengurus untuk mengelakkan menggaru banyak, tetapi anak-anak muda tidak faham mengapa mereka tidak boleh melegakan perasaan. Saya masih ingat ketika adik saya dan saya mempunyai cacar air bahawa ibu terpaksa mengikat sarung kaki di tangannya untuk menghalang beliau daripada berbuat demikian.

Ada perkara yang anda boleh lakukan, dan sebahagian daripada mereka mungkin di dapur anda sekarang. Bagaimana anda menggunakannya bergantung kepada apa yang menyebabkan ruam dan ke atas bagaimana besar kawasan.

Stings: Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah membuat pes serbuk penaik dan air. Menempatkan ini atas tapak sengatan dan biarkan selama beberapa minit. Perlahan-lahan bilas, dan lihat jika laman web ini adalah bengkak atau bertukar menjadi merah. Jika ia, memohon pes kedua. Jika sengat adalah pada tangan atau kaki, anda juga boleh meletakkan baking soda dalam air suam untuk berendam untuk melegakan bengkak yang boleh disebabkan oleh alahan kepada serangga.

Bites Bug: Anda boleh menggunakan rutin soda penaik, tetapi pelunak daging boleh bekerja lebih baik. Jika gigitan dari Chigger, mendapatkan beberapa kuku dan cat gigitan dengannya. Jelas adalah yang terbaik, tetapi apa-apa akan berfungsi.

Chicken Pox: ini berfungsi untuk apa-apa ruam, tetapi saya tidak boleh meletakkan keseluruhan senarai dalam artikel. Draw mandi hangat dan menambah setengah untuk secawan seluruh kanji jagung. Anak-anak kita boleh dikatakan hidup di dalam tab mandi apabila mereka mempunyai cacar air.

Poison Ivy: ini berfungsi untuk oak racun dan sumac juga. Membuat pes baking soda, meletakkannya ke atas ruam dan ikat kain di sekitarnya. Ulangi seperti yang diperlukan. Jika anda berlaku untuk mempunyai pokok walnut sekitar dan musim yang sesuai, anda boleh menggunakan jus dari badan kapal hijau juga. Berhati-hati dengan itu, kerana ia akan mengotorkan permukaan mana-mana ia menyentuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar