Jangkitan kulat Pemulihan Home Asli dan Rawatan

Jangkitan kulat Pemulihan Home Asli dan Rawatan

Jangkitan kulat adalah daripada pelbagai jenis seperti kaki makan, kurap, gatal-gatal Jock, dan banyak lagi. Ini adalah disebabkan oleh kulat tinea. Satu lagi jangkitan kulat dikenali ialah jangkitan yis, yang disebabkan oleh candida albicans. Jangkitan kulat lebih cenderung untuk berkembang di dalam orang yang mempunyai sistem imun yang lemah. Orang kencing manis juga lebih cenderung untuk membangunkan jangkitan kulat dan sebab di sebalik ia adalah tahap tinggi glukosa dalam badan. Tahap peningkatan gula menyediakan makanan untuk beberapa kulat dan menggalakkan pertumbuhan mereka.

Kulat berkembang tampalan bersisik merah yang gatal-gatal. Ia boleh menjangkiti kawasan terdedah badan yang lain. Jangkitan kulat biasanya dilihat dalam musim hujan. Tanda-tanda lain adalah sakit bulat, yang gatal, bersisik dan boleh berlaku di mana-mana kawasan badan yang terdedah. Sekiranya kulat kuku, mungkin ada ketegaran, kekeringan dan perubahan warna kuku dan pembentukan jalur-jalur hitam pada permukaan kuku.

Kurap yang dideritainya adalah sejenis biasa jangkitan kulat yang menjangkiti bahagian-bahagian dalaman dan atas paha dan groins. Jangkitan kulat juga boleh menyebabkan kebotakan, gatal-gatal dan bersisik di kulit kepala, dan kekeringan dan kerapuhan di rambut.

Berguna Pemulihan Home Asli

1. Gosok jus bawang putih di kawasan jangkitan. Ini adalah ubat rumah yang baik untuk penyakit kulit asal kulat.

2. Salah satu rawatan rumah yang berguna adalah kunyit. Tumbuk sepotong kunyit mentah segar bersama-sama dengan beberapa daun selasih suci. Memohon pes ini secara setempat pada kawasan yang terjejas dua kali sehari.

3. Sediakan pes dengan berdebar-debar bersama-sama kunyit mentah dan beberapa Margosa (neem) daun. Memohon tampal ini di rantau ini dijangkiti dua atau tiga kali.

4. Sediakan pes segar daun selasih tanah dan memohon secara setempat pada kawasan yang dijangkiti. Ini adalah ubat semula jadi berguna dalam kes ruam kulit.

5. Ekstrak jus dari daun segar pudina dan memohon dalam negara untuk merawat masalah ini.

6. Camphor dicampurkan sedikit minyak kelapa apabila digunakan pada tampalan kulit yang memberikan kelegaan yang baik dari jangkitan. Untuk hasil yang terbaik, memohon ubat ini setiap hari sekurang-kurangnya 3 kali.

7. jangkitan kulit kepala menyebabkan penampilan dimakan rama-rama pelbagai tempat botak. Trim rambut dengan betul untuk membersihkan kulit kepala. Memohon lecek bawang putih dan bawang jus untuk mengubati patch.

8. Terdapat banyak serbuk anti-kulat yang terdapat di pasaran. Memohon serbuk anti-kulat pada kawasan yang dijangkiti.

9. Memastikan kebersihan yang baik adalah sangat penting untuk mengelakkan pertumbuhan kulat.

Berharap, saya telah meliputi beberapa rawatan rumah berguna untuk jangkitan kulat yang boleh membantu anda dalam rawatan semula jadi masalah ini. Anda boleh menggunakan ubat rumah untuk pelbagai keadaan kesihatan yang lain dengan mengikuti laman web kami diberikan di bawah.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar