Kuman tahan antibiotik Di Sini!

Kuman tahan antibiotik Di Sini!

Ahli-ahli sains telah memberitahu kita selama bertahun-tahun bahawa jika kita tidak berhati-hati kita akan mempunyai mikrob yang tidak akan terjejas oleh antibiotik kami lakukan.

Sekarang dalam Denmark ia telah melaporkan bahawa "Extended Spectrum Beta lactamase" atau [ESBL] membunuh kedua-dua babi dan orang-orang! Ini tidak baik.

Bakteria telah dikaitkan dengan kematian Kanser dan Penyakit Hati pesakit.

Kadar kejadian meningkat kekalahan 50% tahun lepas. Ia dipercayai merebak kepada manusia daripada babi. Mungkin daripada peningkatan penggunaan antibiotik dalam fasa makanan ternakan atau pemprosesan sebelum mereka sampai ke pasaran. Ini adalah di Denmark, BUKAN Amerika Syarikat! Tetapi keadaan pasti perlu menonton.

Namun di Amerika Syarikat kami memberi makan kepada ternakan dalam jumlah yang besar antibiotik untuk menangkis penyakit dan ia hanya akan menjadi masa yang singkat sehingga perkara yang sama berlaku di sini.

Beberapa tahun lalu, kami mula penghantaran ayam Rusia hanya untuk mereka selesaikan masalah apabila ayam telah menjadikan mereka sakit. Ia telah mendapati bahawa orang-orang tidak dapat bertolak ansur dengan antibiotik yang digunakan untuk menjaga menurunkan jangkitan apabila memproses.

Saya seolah-olah ingat bahawa ia merasakan bahawa "Penyakit Lembu Gila" adalah disebabkan oleh makanan yang tercemar, ditambah sedikit masa lalu negeri Oklahoma telah menyaman petani ayam di barat Arkansas mencemarkan sungai Illinois dengan air larian lapangan.

Pokok semua ini adalah hakikat bahawa kita menelan semua ini ke dalam sistem kami dan mengharapkan ia untuk menghadapinya tetapi, sistem kami tidak direka bentuk untuk mengendalikan magnitud ricih yang di luar sana sekarang. Bersama-sama dengan pencemaran udara, pencemaran air dan pemakanan yang tidak betul itu satu keajaiban kita tinggal selama yang kita lakukan.

Kos penjagaan kesihatan yang semakin meningkat dan kita tidak mampu untuk terus seperti ini. Kita sebagai individu perlu mengawal kesihatan kita dan bukannya meninggalkannya sehingga Doktor untuk memberikan kita satu peluru ajaib untuk menyembuhkan apa yang pernah kami telah dikontrakkan.

Badan kita telah direka untuk kekal sihat jika kita memberikan mereka nutrien yang betul dan ia terpulang kepada kami untuk mencari mereka nutrien dan berhenti bergantung kepada "Big Farma" bagi jawapan. Ingat ia adalah perniagaan kepada mereka, Doktor tidak dapat menyembuhkan anda daripada penyakit mereka hanya boleh merawat masalah ini. Ketahui lebih lanjut mengenai kesihatan semulajadi di laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar